Rabu, 16 September 2009

Berbuka puasa bersama...



16.9.2009-Rabu.Mengadakan majlis berbuka puasa sempena nak balik kampong.Nih berbuka puasa gabungan antara rumah aku ngan rumah kawan aku.Nampaknya bulan Ramadhan kali ini satu bulan aku berpuasa di tempat orang.Apapun ia member pengajaran dan pengalaman kepada aku.Suasana disini memang berbeza, semua kita yang tentukan sampaikan kalau tak nak berpuasa pun boleh, tapi pandai2 lah menjawab dengan Tuhan nanti.Cabaran memang ada, biasalah berada ditempat org kena lak tempat org yang majoriti bukan Islam.Di tempat kerja lagi lah mencabar, budak kelas aku bukannya puasa diorang lagi ‘membuas’ dalam kelas lagi lah menambah cabaranya. Hinggakan terpaksa memekik melolong melaung2 mengajarnya..apapun aku dh mengharunginya.




Yang ni plak semalam…kitaorang minum2. Jangan salah sangka plak, yang kami minum tuh bukan A**K yer..tu hanya jus buah-buahan ler trhehehe…berlagak lebih.

0 ulasan: