Rabu, 11 Mei 2011

pelihara kuda putih


Alhamdulilah...aku akhirnya dapat pegang stereng hak milik sendiri.Pelbagai dugaan yang dihadapi sebelum aku menunggangnye. Bermula dengan melihat laman web aku hanya berniat untuk melihat semata mata, akhirnya dengan menghubungi kawan baik aku di Klang, aku mendapat maklumat ada kuda yang ingin dijual.

Setelah berurusan, akhirnya persetujuan diambil. Walaupun lama, namun ia perlu diteliti dengan sebaiknya. Sekarang hampir 2 bulan aku menunggangnya, aku bawa hampir 1jam ke hutan namun ditakdirkan juga, aku dipindahkan. Ladang tempat ku bercucuk tanam hanya mengambil masa 5minit sahaja. Timbul juga penyesalan dihati, ia terdetik juga. Namun, keputusan menggambil kuda putih telah dibuat. Mungkin ini dikatakan takdir oleh Nya.Kita perlu menghadapi jua...

Sekarang aku perlu memelihara,memandi, memberi makan....segalanya untuk 'kuda putihku'

0 ulasan: