Rabu, 11 Mei 2011

pindah dan dipindah

Bermula tahun 2008, aku menjejaki kaki ke bumi kenyalang. Permulaan pekerjaan aku sebagai pendidik di Sek. Men. Keb Datuk Haji Abdul Rahman Yakub (DHARY)atau juga dikenali Sedaya.

Banyak pengalaman yang ditimba disana, adan yang manis ada yang pahit, sepanjang hampir dua tahun lebih, aku mengenali dan belajar erti kehidupan, kadang kadang aku lupa jua pada Nya. aku bukan lah sempurna, hanya insan biasa yang adakalanya tewas dek hasutan.

Tempatku berkhidmat banyak mengajar aku erti seorang pendidik, pengalaman disana tiada siapa dapat membayarnya dan aku bersyukur dengan apa yang ada.Pelajar aku yang aku didik akhirnya memberi kegembiraan, keputusan PMR dan SPM menaikkan mata pelajaran Sejarah yang aku gemari.Tahniah kepada mereka yang berjaya, moga kalian berjaya dalam kehidupan.Akhirnya pada tahun 2010 aku mendapat surat pertukaran aku ke Pahang berjaya.Tinggalah aku bumi kenyalang..

Ditempat baru, hatiku gelisah dan gementar. Bagaimana keadaanya...

0 ulasan: