Ahad, 27 Disember 2009

Berjalan Sebelum Balik

Hatiku dikampung...segala jasad dan hati kini berada dikampung tercinta.Selesai tugas aku balik kampung pada 4.12.2009. Tapi sebenarnya aku tak balik kampung terus, aku singgah di Klang (Umah kawan baik aku Raja). Disana selama 3 hari aku melepak, tapi bukan lepak saja aku ada misi sebenarya. Misi aku untuk beli barang hantaran kawin aku nanti, maklumlah hujung tahun musim sale. Aku dah plan awal ngan tunang tersayang untuk abiskan duit beli barang hantaran. Akhirnya kami berjaya menjelajah di Sogo dan Midvalley, boleh tahan jugak penjelajahan kami. Semua tempat dimasuki untuk memastikan barang yang dihajati dapat dibeli.

Aku ni cerewet sikit bab nak membeli barang, maklumlah bukan senang nak cari duit nak membeli barang-barang berharga dan disenangi nih. Tunang aku bukan jenis memilih sangat, apapun bersyukur pada Nya kerana semua hajat dan perancangan dipermudahkan.

Sebelum tu sempat aku keluar dengan Raja ke Sunway..(betul ke eja camni hehehe), aku rembat kasut Asic Tiger Onitsuka...melayang rm35 fuh!!. Aku beli kaki baru ni bukan apa, kasut Converse yang aku pakai 4 tahun ni nampak uzur sangat rasanya.


Apa yang aku membebel ni, sambung balik penjalanan aku sebelum sampai kampung. Aku singgah di Jerantut setelah semua kerja membeli selesai. Di Jerantut, aku cuba pakaian pengantin dan ternampak lah aku gaya pendekar. Di sana aku tinggal dengan Nudin kat sekolah SMK Damak...(dalam hutan belentara), apapun bersyukur kerana ada kawan di sana. Dalam 2 hari aku disana dan pada 11.12.2009, aku dan Nudin berlari balik ke Kelantan.

Seronok sampai di tempat jatuh bangun kita, bermula lah kehidupan aku dikampung tercinta...Kampung Kemubu.



Megat: kat umah tak dop intenet nih, tak boleh aktif sepenuhnya.

0 ulasan: