Selasa, 10 November 2009

1 Tahun sudah berlalu…


Menjelang 10 Nov 2009 (Selasa) genap lah 1 tahun aku bekerja sebagai pendidik..pelbagai pengalaman dan pengajaran yang aku dapati. Sekolah, kawan, budak2, lapangan terbang…beli tiket online, urusan bank, negeri Sarawak….dan baaaaaaanyaaakk lagi perkara yang aku fahami dan pelajari selama setahun nih. Dari pengalaman yang baik dan yang buruk…mengajar aku untuk lebih matang. Mungkin prestasi dan komitmen aku orang nampak kurang memuaskan. Mereka mungkin melihat aku secara negatif..hingga aku dikawal selia kehadiran aku ke kelas aku setiap pagi. Tak pe lah…itu hak mereka. Yang penting bila aku diberi tanggungjawab akan aku laksanakan sebaik mungkin. Aku mengerti aku bukan lah sebaik pendidik2 yg lain. Apa pun aku akan pastikan aku akan menjadi pendidik yang cemerlang…aku ada banyak cita2 dan impian. InsyAllah bila balik nnti aku akan gunakan pengalaman dan pengajaran yang aku perolehi ini…aku akan balik seuatu masa nanti. Bila balik nnti aku akan mulakan plan hidup aku.,.demi masa depan aku dan orang tersayang. Doakan aku…
Megat: tak sedar masa berlalu ..

0 ulasan: