Persatuan Ikhwanul Muslimin mengadakan satu majlis pada 15/11/2009 (khamis). Majlis tersebut diadakan dirumah cikgu Zaki. Majlis ini diadakan bertujuaan menghargai beberapa orang guru yang akan berpindah antaranya Kak Yani Perak), Wassana (Kedah), Abe Yie (Terengganu), Maliana (Sabah) dan Norshah (Miri) serta sebagai salah satu aktiviti persatuan.

Selain itu, kedatangan guru baru turut disambut antaranya Mamat (Terengganu), Mat Lie (Kelantan) dan Safarina (Kedah). Kedatangan mereka ke Kanowit sangat dialukan bagi mengantikan guru-guru yang berpindah.

Kehadiran ahli persatuan dilihat kurang memuaskan, rata-rata yang hadir terdiri daripada muka yang sama sahaja. Hal ini dilihat kurangnya sambutan dan komitmen ahli dalam perkembangan dan kegiatan PIM. Jika melihat pada mata kasar, aktiviti PIM lebih kepada majlis makan sahaja. Namun jangan memandang kepada negatif semata-mata, kewujudan PIM secara tidak langsung merapatkan hubungan guru-guru semenanjung..terima kasih kepada mereka yang menubuhkan PIM.

Walaubagaimanapun, PIM memerlukan perubahan yang drastik dan lebih kehadapan agar dimata ahli ia melihat PIM merupakan satu persatuan yang berwibawa dan berperanan membantu ahli. Ahli-ahli PIM mesti duduk semeja untuk berbincang bersama-sama membawa PIM ketahap yang membanggakan dan bukanya sekadar bercakap dibelakang sahaja. Setiap ahli PIM perlu rasa tanggungjawab dan sayangkan persatuan ini. Jangan sekadar menjadi ahli tidur, bila terjaga nampak kesalahan orang lain.

Aku berharap, agar PIM terus maju dan kekal. Kedatangan guru yang silih berganti serta kemimpinan yang baru diharap memberi sinar kepada PIM. InsyAllah ...


Megat: aku tetap aktif bersama-sama PIM

0 ulasan: