Selasa, 10 November 2009

kecewa kelate kaloh..mungkin ada hikmah.

Adui lah..apa yg aku rasa akhirnya terjadi. Aku rasa cam Kelate nak kalah je..tapi lebih nak kpd menang. Mungkin Kelate terlalu yakin dapat mengalahkan Negeri Sembilan..semua penyokong memberi jutaan harapan agara The Red Warrior dpt membawa pulang Piala Malaysia, namun hasrat selama 40 tahun masih belum tertunai juga. Dari semua aspek memang melihat Kelate boleh menang, tapi malam final tidak menunjukkan kehebatan Kelate yang sebenar. Semua pemain tidak menunjukkan prestasi yang sebenar, mungkin disebabkan tekanan atau terlalu yakin..
Kelate mmg unik tidak kira dari segi negeri dna penduduknya. Kelate diperintah oleh pentadbiran yang berbeza dengan pusat. Bukan sokongan bola yang fanatik sahaj mendapat sokongan yang luar biasa, tetapi bila menjelang pilihan raya para penyokong dari Kelate tetap memberi sokongan dan memeriahkan suasana.
Memang tidak dinafikan para penyokong Kelate terlalu agresif, lebih-lebih lagi jika mengalami kekalahan..aku cukup mengenali dan memahami. Sudah berapa kali aku menjenguk di stadium dan mengalami suasana kekalahan..para penyokong sayangkan pasukan dan negeri. Mereka dahagakan kemenangan...tidak sanggup melihat Sang Kijang tumpas. Begitu lah aku, siapa tidak kecewa melihat pasukan kesayangan kalah sedangkan kami boleh menang. Untuk melepaskan kekecewaan..keganasan yang dipilih. Memang itu tindakan yang tidak patut dilakukan, namun sifat manusia bila apa yang mereka impikan tidak dapat mereka akan kecewa dan melepaskan kekecewaan itu.
Apa pun marilah kita berdoa dan terus memberi sokongan kepada The Red Warrior, mungkin tahun ini bukan tahun kita namun kita patut rasa bangga dan gembira dengan kegagahan sang Kijang sudah melangkah jauh...
Gomo Kelate Gomo..

Megat: Jersi Kelate kawe nak guna pulok tahun depe..

0 ulasan: