Selasa, 3 November 2009

Gomo Kelate Gomo…


4O Tahun menunggu..akhirnya tiba lah saatnya The Red Worior membawa Piala Malaysia ke negeri Kelantan. Aku pernah ingat ketika Kelantan lawan Kedah di Stadium Muhammad IV..masa tu separuh akhir. Mungkin Kelate tak bernasib baik kerana gagal layak ke akhir. Kalah dengan Kedah bermakna berlaku lah rusuhan..pelbagai cerita aku dengar dari orang kg aku, aku masa tuh tak dapat pegi sebab kecik lagi….hehehehe. Ada yang kene tangkap, ada yg melarikan diri dari polis, ada yg tersangkut perut kt motor (arwah Pok Him)…hehehe
Sekarang Kelate layak ke akhir, tapi aku hanya mampu melihat di kaca tv je…adoi lah rasa nak terbang balik tgok bola akhir nih..bukan pe 40 tahun tuh hehehe entah bila lak. Aku ada gak lah tgok2 tiket hujung minggu nih…siot tol mahal gile. Tak ngapoh balik ore kato…
Apo pun sebagai ore Kelate, ambo berdoa Kelate menang lawan N9 nih…dengan jaringan Kelate 3 dan N.Sembilan 1 hehehe…InsyAllah. Sama- samalah kita berdoa kejayaan Kelate.
Macam biasa….Gomo Kelate Gomo.
Megat: baru beli jersi Kelate..hehehe

0 ulasan: